TEMATIKA
VZM közösségi tervezés alapjai, alap- és haladóképzés
Témáink a képzés során:
1. Mi jut eszünkbe a konfliktusokról? A konfliktusok eredete, fajtái
2. Saját erősségek és fejlesztendő területek a konfliktuskezelésben
3. A konfliktus, mint lehetőség, avagy egy jól megoldott konfliktus egyéni és közösségi szinten is előrevisz
4. Konfliktuskezelési módok:
-
informális megbeszélés
-
közvetlen tárgyalás
-
mediáció
5. Mi a mediáció? Mikor van szükség mediátorra? Ki a mediátor?
6. A mediáció konfliktuskezelési eszköz vagy életszemlélet
7. Mediációs technikák alkalmazása a mindennapokban, és a munka világában
8. A közösségi mediáció alapjai, alkalmazási területei
9. A közösségi tervezés alapjai, alkalmazási területei
Gyakorlatok:
-
A közösségi mediáció/közösségi tervezés előkészítése
-
A közösségi mediáció/közösségi tervezés résztvevőinek meghívása és felkészítése
-
A közösségi mediáció/közösségi tervezés fizikai körülményeinek megteremtése
-
A közösségi mediáció/közösségi tervezés forgatókönyvének megtervezése
-
Aki a közösségi tervezést vezeti, a mediátor készségei, képességei, eszközei
-
Váratlan helyzetek kezelése
-
Kérdezéstechnikai gyakorlatok
-
A visszajelzések fontossága, hogyan adunk visszajelzést
-
A közösségi tervezés
-
Közösségi tervezés során alkalmazható módszerek (World cafe, Open space, Peter Block)
Gyakorlatok csoportban:
-
Szimulált esetgyakorlatok eljátszása, személyes és csoportos visszajelzések
-
Csoporttagok által behozott esetek kipróbálása közösségi mediációs technikákkal