top of page

TEMATIKA

VZM közösségi tervezés alapjai, alap- és haladóképzés

 

Témáink a képzés során:

1. Mi jut eszünkbe a konfliktusokról? A konfliktusok eredete, fajtái

2. Saját erősségek és fejlesztendő területek a konfliktuskezelésben

3. A konfliktus, mint lehetőség, avagy egy jól megoldott konfliktus egyéni és közösségi szinten is előrevisz

4. Konfliktuskezelési módok:

  • informális megbeszélés

  • közvetlen tárgyalás

  • mediáció

5. Mi a mediáció? Mikor van szükség mediátorra? Ki a mediátor?

6. A mediáció konfliktuskezelési eszköz vagy életszemlélet

7. Mediációs technikák alkalmazása a mindennapokban, és a munka világában

8. A közösségi mediáció alapjai, alkalmazási területei

9. A közösségi tervezés alapjai, alkalmazási területei

 

Gyakorlatok:

  1. A közösségi mediáció/közösségi tervezés előkészítése

  2. A közösségi mediáció/közösségi tervezés résztvevőinek meghívása és felkészítése

  3. A közösségi mediáció/közösségi tervezés fizikai körülményeinek megteremtése

  4. A közösségi mediáció/közösségi tervezés forgatókönyvének megtervezése

  5. Aki a közösségi tervezést vezeti, a mediátor készségei, képességei, eszközei

  6. Váratlan helyzetek kezelése

  7. Kérdezéstechnikai gyakorlatok

  8. A visszajelzések fontossága, hogyan adunk visszajelzést

  9. A közösségi tervezés

  10. Közösségi tervezés során alkalmazható módszerek (World cafe, Open space, Peter Block)

 

 Gyakorlatok csoportban:

  1. Szimulált esetgyakorlatok eljátszása, személyes és csoportos visszajelzések

  2. Csoporttagok által behozott esetek kipróbálása közösségi mediációs technikákkal

bottom of page